Săptămâna 29 de sarcină: Bebelușul își acumulează celulele adipoase și se îngrașă

În săptămâna 29 sunteți în a opta lună de sarcină și în al treilea și ultimul trimestru. În cursul acestei luni, bebelușul dvs va crește în tot felul de moduri și se va îngrășa mult. De asemenea, este timpul să vă planificați din timp totul, astfel încât casa dvs. să fie un spațiu sigur pentru bebeluș.

Dimensiunea bebelușului în săptămâna 29

Bebelușul tău are o dimensiune de 38,7 cm, cam la fel de mare ca o nucă de cocos. Cântărește în jur de 1240 de grame, așa că s-a îngrășat destul de mult. Cu cât bebelușul tău cântărește mai mult, cu atât va avea șanse mai mari de supraviețuire dacă se naște prematur.

Dezvoltarea bebelușului dvs.

Bebelușul dvs. arată foarte asemănător cu modul în care va arăta atunci când se va naște: proporțiile și caracteristicile lui s-au dezvoltat rapid în ultimele săptămâni și nu se vor schimba prea mult între acum și naștere. Accentul se pune acum pe organele lor, care devin din ce în ce mai complexe, pe dezvoltarea funcțiilor lor și pe creșterea în greutate pe măsură ce se apropie de greutatea unui nou-născut la termen.

Creșterea în greutate

În săptămâna 29, bebelușul are acum tot ce are nevoie pentru a se îngrășa, deoarece celulele lui adipoase s-au format și pot stoca rezerve de grăsime. Acest lucru înseamnă că îmbracă în mod constant „căptușeală”, de care vor avea nevoie după naștere, deoarece inițial nu veți produce lapte matern matur. De fapt, în perioada imediat următoare nașterii, bebelușul tău va pierde puțin în greutate - abia în ziua a treia de viața extrauterină poate consuma caloriile și grăsimile din laptele matern și începe să se îngrașe din nou.

Dacă vă așteptați la gemeni, asta nu înseamnă neapărat ce se va dubla greutatea: cei doi bebeluși vor avea greutăți diferite la naștere și nu vor avea aceeași dimensiune. Fie că există doi bebeluși în pântecul dvs. sau doar unul, totuși, creierul tuturor bebelușilor se dezvoltă rapid în săptămâna 29 și devin treptat capabili să-și regleze temperatura corpului și ritmul cardiac, astfel încât să poată supraviețui când sunt „singuri” ”În afara pântecului.

Dezvoltarea sistemului imunitar

O evoluție cheie în această lună este sistemul lor imunitar. Din ce în ce mai mulți anticorpi sunt transferați din corpul vostru în al lor prin intermediul placentei, care își construiește sistemul imunitar și îl antrenează să-și facă treaba. Bebelușul dvs va avea nevoie de sistemul său imunitar pentru a supraviețui în afara mediului protector al uterului, deoarece va intra în contact cu tot felul de bacterii. Deci, până la vârsta de aproximativ un an, este crucial să fie protejat de boli grave: de exemplu, dacă bunica a avut bronșită sau gripă, cel mai bine este să amânați vizita ea până când se va recupera complet.

Părul lanugo al bebelușului s-a îngroșat și acum acoperă aproape întregul corp, deși poate avea și părul cu care s-a născut în această etapă. Acest lucru variază de la copil la copil - unii vor avea mult păr atunci când se vor naște, în timp ce alții vor avea foarte puțin. Este o chestiune de genetică și nu este influențată de alți factori.

Cum este pentru viitoarea mamă săptămâna 29

Pe măsură ce copilul crește, crește și burtica. El continuă să-și exerseze mișcările, care devin din ce în ce mai vizibile pe măsură ce bebelușul dvs devine mai mare și mai puternic în fiecare zi și are din ce în ce mai puțin spațiu în pântece. Atâta timp cât se poate întoarce și se poate deplasa, asta va face - este deja o persoană activă.

Durerile de spate, problemele cauzate de mișcările puternice ale bebelușului și picioarele umflate pot apărea și în săptămâna 29. Simptomele pe care le-ați experimentat în primele săptămâni de sarcină au fost înlocuite de simptome care vă afectează sistemul musculos și osos, deși este posibil să simțiți ușor greață sau să aveți arsuri la stomac în ultimele câteva săptămâni înainte de naștere, deoarece uterul vă apasă pe arcada costală și pune presiune celelalte organe.

Simptome frecvente

Durerile de spate

Multe femei însărcinate suferă de dureri de spate. Acest lucru este complet normal, deoarece mersul dvs. s-a schimbat și spatele dvs. are o sarcină mai grea de transportat. Greutatea bebelușului dvs. vă poate afecta și sistemul nervos, ceea ce poate duce la alte probleme: crampe musculare bruște la nivelul picioarelor, fundului, șoldurilor și abdomenului superior sunt frecvente. Veți observa acest lucru în special dacă nivelul de stres este ridicat, deoarece stresul este un fel de „devorator de magneziu” - deci, dacă lucrurile devin stresante pentru dvs., asigurați-vă că obțineți suficient magneziu din alimentele pe care le consumați.

Pregătirea pentru viață cu copilul tău

Probabil că va fi dificil să vă gândiți la multe altele decât bebelușul dvs. și acum este momentul să vă planificați în avans locul unde va dormi și să vopsiți / redecorați / renovați, dacă este necesar. Bebelușul dvs. poate dormi la început în dormitor, bineînțeles, și este o idee bună să luați un pătuț lângă pat (acest lucru vă va ajuta și atunci când vine vorba de alăptare pet imp de noapte).

Sfaturi utile

• Pentru a trece printr-o zi lungă și solicitantă, încercați să mâncați câteva mese mici. Acest lucru vă va menține nivelurile de energie ridicate și în general consistente
• Pentru a vă asigura că obțineți suficient magneziu, mâncați alimente precum nuci, produse din grâu integral, leguminoase, spanac și varză.
• Asigurați-vă că beți suficiente lichide: încercați să beți un pahar de apă pe oră!
• Folosiți-vă timpul liber pentru plimbări în aer curat
• După ce v-ați hotărât unde dorți să nașteți, profitați de ocazie pentru a vizita camerele de naștere, dacă puteți.

 

Întrebări pe care poate să le adresați medicului sau moașei

Probleme de spate

Dacă suferiți de probleme recurente la spate, există opțiuni alternative care pot produce rezultate imediate în plus față de terapiile convenționale de exerciții.

Un mod foarte eficient de a reduce sau elimina durerea este presopunctura. Aceasta este similară cu acupunctura și implică exercitarea unor presiuni asupra anumitor puncte din corpul dumneavoastră pentru a ameliora durerea prin meridiane, canalele de energie ale corpului nostru.

O altă opțiune utilă este centura elastică, autoadezivă, denumită Meditape, pe care o puteți aplica pe zonele dureroase pentru a vă masa în mod continuu mușchii. Vine într-o gamă de culori și vă poate stimula sau relaxa mușchii.

Adresați-vă medicului dumneavoastră pentru a recomanda un terapeut sportiv care utilizează frecvent aceste tehnici de ameliorare a durerii în practica lor. Moașa ta îți poate oferi, de asemenea, mai multe informații și poate chiar ea să fie instruită în aceste tratamente de vindecare.

Cu toate acestea, nu există înlocuitor pentru exercițiile fizice regulate, așadar profitați de cursurile destinate femeilor însărcinate la sala de sport sau la clinica de moașă. Vă vor menține flexibil și vor reduce treptat simptomele pe care le aveți în prezent, prevenind în același timp să apară alții.

Informații despre autor:

Juliane Jacke-Gerlitz este o moașă cu experiență în domeniul pediatric și consilieri în privința alăptării mai mult de 10 ani. Momentan lucrează ca scriitor medical și consultant psihologic. Juliane Jacke-Gerlitz este căsătorită de peste 22 de ani, are 8 copii și locuiește cu familia în Halle.