Săptămâna 18 de sarcină: primul impuls de creștere al bebelușului

Dimensiunea bebelușului în săptămâna 18

Bebelușul dvs. va avea o dimensiune cuprinsă între 12,5 și 14 cm, deci la fel de mare ca o păstaie de fasole. Acest lucru îi face să fie de aceeași dimensiune ca și placenta, care le furnizează tot ce au nevoie. Vor cântări în jur de 145 de grame, iar acum dezvoltarea lor accelerează într-adevăr, deoarece trebuie să devină mult mai mari și să crească mult în greutate înainte de naștere.

Atât placenta, cât și cordonul ombilical s-au adaptat astfel încât să poată satisface nevoia crescută de nutrienți a copilului dumneavoastră în această fază de creștere rapidă din săptămâna 18. Cordonul ombilical este acum mai lung, mai gros și mai robust, ceea ce este important pentru a asigura o creștere sănătoasă.

Dezvoltarea bebelușului dvs.

În săptămâna 18, corpul bebelușului se apropie din ce în ce mai mult de proporțiile pe care le va avea la naștere. Membrele lor (brațele și picioarele) cresc acum extrem de rapid, iar primele fire de păr se formează pe cap.

Sângele bebelușului dvs. curge prin cordonul ombilical către placentă, unde este îmbogățit cu oxigenul și substanțele nutritive de care au nevoie, înainte de a reveni în corpul lor înapoi prin cordonul ombilical. Deși fluxul dvs. de sânge este strâns legat de cel al bebelușului, acestea nu se vor amesteca de fapt. Acest lucru se datorează faptului că placenta acționează ca o barieră sau un filtru, protejându-vă copilul de influența substanțelor nocive.

Începând cu săptămâna 18, veți putea vedea mica inimă a bebelușului printr-o ecografie, iar medicul dumneavoastră vă poate testa eventualele defecte. Dacă dumneavoastră sau un membru al familiei aveți probleme cardiace și nu sunteți sigur, discutați cu medicul sau moașa despre aceasta.

 

Cum este pentru viitoarea mamă săptămâna 18

În săptămâna 18, veți fi motivată și plină de energie. Veți dori să creați o casă sigură și confortabilă pentru viitoarea dvs. familie.

Cu toate că faceți aceste planuri și le puneți în practică, nu exagerați - există încă mult timp până când copilul va sosi.

Acum ar trebui să evitați ridicarea obiectelor grele, de ex. mobilier pentru bebeluș, și nu ar trebui să stați în picioare prea mult timp. Un lucru pe care îl puteți face pentru a evita venele păianjen (varice) și pentru a vă ajuta picioarele este să faceți suficiente pauze și să stați sau să vă întindeți cu picioarele în poziție ridicată.

Un alt lucru pe care puteți să îl observați este faptul că centrul dvs. de greutate s-a schimbat pe măsură ce burtica dvs. a crescut. Așadar, exersați-vă menținerea echilibrului alternând între a vă pune greutatea pe un picior și apoi pe celălalt când sunteți în picioare.

Dacă sunteți la al doilea copil, veți avea norocul să-i simțiți deja miscările și în următoarele săptămâni, vă puteți aștepta să simți mișcările și mai puternic. Dacă acesta este primul dvs. copil, va trebui probabil să așteptați puțin mai mult.

Simptome frecvente

Tensiune arterială nesigură

Este posibil să vă simțiți amețită din când în când. Corpul dvs. trebuie să lucreze foarte mult și transportă mai mult sânge în jurul corpului prin vasele de sânge. În prezent, tensiunea arterială este puțin mai mică decât în mod normal și poate scădea rapid pentru câteva momente dacă faceți ceva obositor, care vă poate face să simțiți o stare de leșina. Dacă se întâmplă acest lucru, stați sau culcați-vă cu picioarele în poziție ridicată. Nu va dura mult până când corpul dvs. se va ajusta și în curând vă veți simți mai bine.

Medicul sau moașa vă pot testa regulat pentru a vedea dacă tensiunea arterială este constant prea scăzută. În aproape toate cazurile, tensiunea arterială scăzută poate fi rezolvată cu o terapie conservatoare pentru a se potrivi ritmului vieții de zi cu zi în timpul sarcinii. Antrenamentul venelor, care implică încordarea și relaxarea mușchilor picioarelor, poate ajuta, de asemenea, la scăderea tensiunii arteriale și a varicelor.

 

Sfatul moașei

„O cantitate mică de cofeină sau teină poate fi bună pentru dvs. Puteți bea două căni de cafea sau ceai negru / verde pe zi fără să vă simțiți vinovate.“ Dorothee Kutz, moașă

Când stomacul dvs. se răzvrătește

Stomacul dvs. produce și secretă cantități mai mari de acid gastric în timpul sarcinii, care poate provoca adesea arsuri la stomac. Dacă vi se întâmplă acest lucru, încercați să stați dreaptă și să mâncați mai încet, și evitați pe cât posibil alimentele acide. Două modalități de a ameliora arsurile la stomac sunt de a mesteca pâine sau migdale și de a crește cantitatea de produse din cartofi și ovăz pe care le consumați (ovăzul este cel mai bine consumat atunci când este gătit, de exemplu, ca terci).

Vă simțiți frecvent obosită

Este complet normal să vă simțiți obosită mai des (la final se întâmplă multe în interiorul dvs.), deoarece în timpul sarcinii aveți nevoie de o mulțime de minerale pe care s-ar putea să nu le asimilați întotdeauna. Prin urmare, vă recomandăm să vă măriți aportul de fier, deoarece fierul leagă oxigenul din sânge și vă ajută atât pe dumneavoastră, cât și pe bebelușul dvs. să obțineți oxigenul de care aveți nevoie. Concentrați-vă asupra meselor fixe și a consumului de sucuri care conțin cantități mari de fier, cum ar fi un sucul cu fructe roșii.

Corpul dvs. se simte diferit

Pe măsură ce urmăriți cu entuziasm bebelușul în creștere, veți observa că corpul dvs. începe să se simtă diferit. Mersul va necesita mai mult efort, picioarele dvs. se vor simți mai grele și veți avea nevoie de mai multe pauze decât înainte - acest lucru este complet normal.

De asemenea, s-ar putea să vă fie mai greu să dormiți dacă dormiți în mod normal pe spate, deoarece burta vă va apăsa organele și vasele de sânge. O pernă de alăptare (dacă

Sfaturi utile

• O pernă de alăptare vă poate ajuta să dormiți mai bine.
• Se recomandă alimente bogate în fier.
• Este bine să ridicați picioarele din când în când și să faceți pauze când mergeți
• Exercițiile zilnice de antrenament a venelor vă vor ajuta.
• Purtarea încălțămintei fără toc va facilita mersul pe jos.
• Puteți începe să cumpărați primele lucruri de care aveți nevoie pentru bebeluș. Consultați sfaturile noastre pentru configurarea unei măsuțe de schimb pentru bebeluși.

Întrebări pe care doriți să le adresați medicului sau moașei

Exerciții de întărire a venelor

Moașa vă poate arăta exerciții special concepute pentru a vă întări venele, a vă antrena circulația sângelui și a preveni varicele. Acest lucru este deosebit de important dacă membrii familiei dvs. suferă de vene varicoase. Există creme speciale pe care le puteți folosi și pe care le puteți găsi în farmaciile locale.

Pregătirea pentru naștere

Întrebați moașa despre cursurile prenatale.

Ar trebui să vă înscrieți până la săptămâna 20 a sarcinii și, de obicei, le puteți începe când începe al treilea trimestru (în jurul săptămânii 28). Pe lângă informațiile despre naștere, veți primi câteva sfaturi utile pentru a vă pregăti pentru asta. Partenerul dvs. sau un prieten apropiat este binevenit să vină la anumite clase, astfel încât să știe cum vă pot sprijini înainte și în timpul nașterii.

Stabilizarea tensiunii arteriale

Medicul dumneavoastră vă poate recomanda modalități de a vă menține tensiunea arterială stabilă.
Un exercițiu pe care îl puteți utiliza este să faceți mișcările de pe bicicletă, cu picioarele în pat, înainte de a vă ridica dimineața din pat, ceea ce vă va stimula circulația.

Informații despre autor:

Juliane Jacke-Gerlitz este o moașă cu experiență în domeniul pediatric și consilieri în privința alăptării mai mult de 10 ani. Momentan lucrează ca scriitor medical și consultant psihologic. Juliane Jacke-Gerlitz este căsătorită de peste 22 de ani, are 8 copii și locuiește cu familia în Halle.