Căutare produs diversificare



Risc de alergii


Căutare avansată de produs

Sfaturi pentru somnul copilului dumneavoastră

Bine odihnit?

Spre sfârșitul sarcinii nu este întotdeauna ușor să vă odihniți bine noaptea. Totuși, adevăratul test de răbdare îl veți da în primul an de viață al copilului dumneavoastră. Vestea bună este că acest lucru este perfect normal! În primele luni, bebelușii au nevoie de mâncare, și pe parcursul nopții, și nu vor ezita să vă anunțe acest lucru.

Totuși, asigurați-vă că nu uitați că și dumneavoastră aveți nevoi. Aveți nevoie de energie pentru a face față treburilor din viața de zi cu zi, și pentru a fi capabilă să vă bucurați de o zi activă și distractivă alături de copilul dumneavoastră.

Acțiunea din timpul zilei crează pace pe timpul nopții

Pe perioada zilei, sugarii au nevoie să fie amuzați. Vor să mănânce, să privească, să apuce, să asculte, să se târască și să se joace. Dacă copilul dumneavoastră nu arată dorință de a fi activ, își întorce capul, cască și își freacă ochii – oferiți-i o pauză. Acest lucru nu înseamnă că bebelușul trebuie să doarmă. Câteodată pauzele scurte, pentru odihnă sau îmbrățișare și visat cu ochii deschiși, vor atinge scopul dorit.


Mulți sugari, cu vârste mai mari de 6 luni, au nevoie de 2 episoade de somn în timpul zilei, fiecare de câte 90 de minute, dimineața și după-amiaza. Copiii mai mari de 1 an sunt de obicei mulțumiți după un somn de după-amiază de aproximativ 1 oră.

Nu transformați noaptea în zi

Dacă copilul dumneavoastră se trezește noaptea, rămâneți calmi. Păstrați lumina slabă și evitați zgomotele puternice. În schimb, vorbiți folosind o voce liniștitoare, calmă sau cântați încet un cântec pe care copilul îl știe bine.


După aproximativ 6 luni, mulți copii nu mai au nevoie de o masă normală în timpul nopții. Observați dacă copilului chiar îi este foame atunci când se trezește noaptea, sau dacă se folosește de sân sau de biberon pentru a adormi la loc. Dacă copilului îi este foame, verificați dacă a mâncat o masă suficient de sățioasă seara. Altfel, puteți încerca să amânați ușor masa de seară.